• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Hörde av mig till dom och de sa bara att jag inte längre var kreditvärdig enligt senaste förfrågan.
Ok, lite otäckt om de gör så bara hipp som happ.

Om du betala ner den mer, var det utrymmet också låst då? Fortsatte det så ner till noll eller släppte du den?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 280
Mottagna reaktioner
882
Poäng
717
Ok, lite otäckt om de gör så bara hipp som happ.

Om du betala ner den mer, var det utrymmet också låst då? Fortsatte det så ner till noll eller släppte du den?

Jag hade nollat den helt och inte använt på några månader alltså, det var när jag gick tillbaka och ville använda den igen som problemet visade sig.
 

Erikssons

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Januari 2015
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Är det någon som har koll om de fortfarande använder miniUC? Även vid större belopp. Vill gärna prova söka idag men vill få säkert svar innan.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 825
Mottagna reaktioner
600
Poäng
667
Hej! Jag har haft betalkoll som nu ligger hos inkasso. När jag loggar in där efter ett par månader står det att jag har 10 000 kvar att använda (som kredit) kan någon bekräfta att man kan ha 10 000 i kredit trots att det ligger hos inkasso?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Hej! Jag har haft betalkoll som nu ligger hos inkasso. När jag loggar in där efter ett par månader står det att jag har 10 000 kvar att använda (som kredit) kan någon bekräfta att man kan ha 10 000 i kredit trots att det ligger hos inkasso?
Låter osannolikt men vill du veta om det stämmer så är det bara att ta en räkning och lägga in den så får du veta direkt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Jag hade nollat den helt och inte använt på några månader alltså, det var när jag gick tillbaka och ville använda den igen som problemet visade sig.
Tog de en ny uc när du ville använda krediten? Eller på vilka grunder bedömde de att du inte längre är kreditvärdig?
Jag har haft krediten i ca 2 år och det har aldrig tagits ngn ny upplysning förutom när jag höjde den.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 280
Mottagna reaktioner
882
Poäng
717
Tog de en ny uc när du ville använda krediten? Eller på vilka grunder bedömde de att du inte längre är kreditvärdig?
Jag har haft krediten i ca 2 år och det har aldrig tagits ngn ny upplysning förutom när jag höjde den.

Yes, ny UC, micro UC dvs. När jag hade slutbetalat den helt en gång (utan att ha "avslutat" den) så blev den helt plötsligt bara avslutad på UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp